Flytthjälp & Flyttstädning

Flyttstädning

kartongDags att flytta eller överlåta bostaden, kontoret till inflyttande hyresgäst? Flyttstädsspecialisten VanadisCare AB hjälper dig att få kunna lämna ett skimrande rent boende bakom dig. Allt detta till mycket förmånliga priser genom att man utnyttja RUT-avdrag för hushållsnära tjänster. Vi tillhandahåller allt städmaterial och utrustning, våra flyttstädningar omfattar allt från golv till tak och inkluderar även fönsterputsning. VanadisCare AB tillämpar endast miljövänligt städmaterial, ordnar allt det administrativa i samband med RUT-avdraget och lämnar garanti på utfört arbete.

Flyttstädningen avser följande arbetsmoment

  • Fönsterputsning (in- och utvändigt, samt även mellan glasrutorna i mån om åtkomst)
  • Avfläckning av målade väggytor
  • Avtorkning av belysning i mån om åtkomst
  • Rengöring på och bakom element
  • Rengöring av innerdörrar, handtag, lister, knappar och uttag
  • Rengöring av toalettstol och tvättställ
  • Rengöring av badrumsskåp
  • Avkalkning
  • Rengöring i, runt och under badkar/dusch, samt golvbrunnar/avlopp/luftventiler
  • Rengöring av kakelväggar och klinkergolv
  • In- och utvändig rengöring av kyl/frys, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och ev. torkskåp
  • In- och utvändig rengöring av skåp,
  • In- och utvändig rengöring av diskbänk, vask och skärbräda
  • Rengöring av ugn (inkl. plåtar och galler), ev. mikrovågsugn, spis, spisfläkt,
    kåpa och filter inkl. även angränsande vägg- och golvyta i mån om åtkomst
  • Dammsugning av golv
  • Våttorkning av golv

Det som ej ingår i flyttstädningen

  • rost- och mögelbekämpning (element, avlopp, kylskåp, spis, handtag), samt avlägsnande av ingrodd, inbränd smuts
  • särmontering och putsning/rengöring mellan glaspaneler i ugnslucka
  • särmontering och rengöring av vattenlås
  • rengöring av yta bakom diskmaskin
  • städning av källar- alt. vindsförråd och garage utförs mot separat beställning

Det Du skall förbereda inför flyttstädningen

  • att förväg tömma och avfrosta av kyl/frys
  • att i förväg dra fram kyl/frys, ugn, tvättmaskin i mån om att även få ytorna bakom dessa städade (VanadisCare AB avstår från att själv dra fram dem för att på så sätt eliminera risken av att ställa till med ev. golvskada)

Rengöring bakom och under kylskåp, frys, spis och ugn görs i mån om åtkomst.

Våra flyttstädningar inkluderar även nöjd kund-garanti, vilket innebär att både beställare och inflyttande ägare/hyresgäst inom loppet av 5 dagar efter genomförd flyttstädning har möjlighet att ev. formulera klagomål i samband med samma flyttstädnings utförande. Ifall dessa klagomål med bifogad fotodokumentation bedöms av VanadisCare AB vara befogade, åtgärdas klagomålens innebörd kostnadsfritt av VanadisCare AB. Nöjd kund-garantin gäller endast ifall VanadisCare AB får möjlighet att vid anmält klagomål själva kunna försöka åtgärda anmäld tjänstebrist. Har problemet åtgärdats av någon annan, kan ej VanadisCare AB tillförsäkra er någon kompensation alls.

Har du redan spikat ett datum för flyttstädningen och vill få offert? Vänligen kontakta oss per telefon, e-post eller genom att skicka oss en förfrågan via Kontaktmenyn. Tack för ditt förtroende!

Flytthjälp

Med hjälp av vår egen flyttbil och välerfarna flyttstab förflyttar vi ditt bohag snabbt och smidigt från punkt A till punkt B. Allt vad gäller montering, packning, lyft och transport tillämpar VanadisCare AB fasta priser, detta för att vid fakturering bespara våra kunder oönskade överraskningar. Fasta priser som redan inkluderar alla våra driftkostnader, dvs. framkörnings-, transportavgift, bärnsle, slitage avs. flyttbilen, trängselskatt, osv. Inget pristillägg tillkommer i efterhand.

Vi har även möjlighet att hyra ut flyttkartonger till dig som du får disponera 14 dagar före och efter flytthjälpen. Det handlar om marknadens styvaste kartonger i normal storlek och kostar 35 kr inkl. moms/styck. Flyttkartongerna hämtas samt återlämnas på vårt kontor på Starrängsringen 63 115 50 Stockholm. Vid behov av hemleverans, utförs frakten mot ett separat leveransavgift om 250 kr inkl. moms/tur.

I samband med löpande tjänstgöring tillämpar VanadisCare AB ansvarsförsäkring om 10.000 000 kr hos Länsförsäkringar AB som täcker både ev. föremål- och personskada. Med ”nöjd kund-garanti” avses det att flyttjänstens beställare, samt även den inflyttande hyresgästen, nya ägaren inom loppet av 5 dagar efter genomförd flyttjänst har möjlighet att formulera ev. klagomål i samband med samma uppdrags utförande. Ifall dessa klagomål med bifogad fotodokumentation bedöms av VanadisCare AB vara befogade, åtgärdas klagomålens
innebörd kostnadsfritt av VanadisCare AB. Nöjd kund-garantin gäller endast ifallVanadisCare AB får möjlighet att vid anmält klagomål själva kunna försöka åtgärda anmäld tjänstebrist. Har problemet åtgärdats av någon annan, kan ej VanadisCare AB tillförsäkra er någon kompensation alls.

För kostnadsförslag, vänligen kontakta oss per telefon, e-post eller genom att skicka oss en förfrågan via Kontaktmenyn. Vi återkommer kort därefter med en detaljerad offert. Tack för ditt förtroende!

Tryggt & Ansvarsfullt

VanadisCare AB anser att våra framgångar förutom sakkunniga anställda och en stabil organisation huvudsakligen beror på att man i form av en arbetsgaranti aldrig förklarar ett uppdrag slutfört förrän vår kund är 100 procentligt nöjd med resultatet. Tjänstenivån förkovras ständigt genom ett internt kvalitetssäkringssystem och innehav av alla fordrade certifikat (bl a BKR- och SRY-certifikat), kollektivavtal, ansvarsförsäkringar samt F-skattesedel gör att när man ska tipsa om ett väletablerat lokalt tjänsteföretag faller valet oftast på VanadisCare AB. För att man vet att det går smidigt och fint till.

f-umbforetagarnabehorigsrybygg

certificat
Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.